wtorek, 29 listopada 2016

Droga Artysty wg Julii Cameron - # 07

Kolejny dzień - post #7

Dzisiaj trochę zaspałem i z braku czasu zamiast przy porannej kawie zapisałem swoje 3 strony troszkę później. Trudno jest pisać, kiedy kawę pije się w biegu. Nie sądzę, aby to miało większe znaczenie, chociaż przewietrzenie swoich myśli jako pierwsza rzecz po przebudzeniu wydaje się być najwłaściwsze. Zakładam, że te nie wymiecione porannym pisaniem zostały i rozprawiłem się z nimi później.
Dzisiejsze karty to Rycerz Buław, 10 Kielichów oraz IX Pustelnik. Przypominam, że kolejno jest tu dworska, reprezentująca któregoś z grupy moich przewodników duchowych albo przodków, Małe Arkanum, jako rada od ducha tej osoby dotycząca zwykłych codziennych spraw, oraz Arkan Wielki, czyli rada dotycząca wyższych wartości w życiu, na jakiś sposób spirytualnie wzniosła.

Dzisiejszy dzień przeznaczam na malowanie, więc nie zdziwiłem się widząc kartę twórczego niepokoju i ruchliwości, jaką jest Rycerz Buław. Dla mnie osobiście to także duch abstrakcyjnych inspiracji artystycznych, takich, jak styl nazwany spontanicznym realizmem. To puszczenie wolno ochoty używania z rozmachem wszystkich kolorów. Jest więc jak najbardziej odzwierciedleniem mojej rzeczywistości. Karta Rycerza Buław przypomina, że chcę działać w oparciu o swoje pomysły. Refleksje, jakie przynosi dla mnie, to pytania w rodzaju jak rosnę i rozwijam się artystycznie, oraz w pozostałych dziedzinach życia. Także jak przyjmuję podejmowanie ryzyka, a w tej sprawie w odniesieniu do malowania chyba często jestem zbyt porywczy i odważny. Ten Rycerz to także symbol promieniowania tak kreatywną, jak i seksualną energią w życiu, chęć i gotowość entuzjastycznej ochoty, by ruszyć na coś. Tak właśnie się czuję gdy intensywnie pracuję nad obrazami mojej talii Tarot of Abstract Shift. Dzisiaj robiłem andrzejkowe wróżby dla chętnych członków Forum DobryTarot. Tutaj można zobaczyć więcej kart, które użyłem do ilustrowania wróżb:

Co w miłości w 2017 - Zib wróży na Andrzejki

Przesłanie od Rycerza zawarte jest w karcie 10 Kielichów. W same usta, gdyż jest ona symbolem sięgnięcia na szczyty zadowolenia i przyjemności wynikającej z bycia tam, gdzie pragnę i robienia tego, co kocham. To przywołuje refleksje o potrzebie życia w najwyższej harmonii z otoczeniem, docenianiu wszystkiego, co jest dobre w moim życiu, Wiem, gdzie znajduję radość, gdzie mój dom, jakie mam nadzieje i co jest ostoją. Na widok tej karty wypada uświadomić sobie jak zaspokajane są wszelkie moje potrzeby oraz wszystkich przyjaciół w otoczeniu. To związane z oczekiwaniami, jakie mam,a staram się, by były realistyczne.

Karta trzecia, to przesłanie na dzisiaj dotyczące duchowości. IX Pustelnik niesie radę, by cierpliwie podążać tam, gdzie wiedzie mnie wskazanie mojej Wyższej Istoty na ścieżce do oświecenia. Potrzebuję odnieść to do moich malarskich zapędów i pomyśleć, czego właściwie poszukuję w tej dziedzinie. Nie mam najmniejszych problemów, by wykorzystać czas ze sobą sam na sam i czas dla siebie. Przeciwnie, bo notorycznie brak tego czasu i chcę go więcej i więcej. Poszukiwanie wiedzy to proces tak długi jak życie, więc każda rada jest pomocna w odnalezieniu wewnętrznego światła. Pustelnik kojarzy się też z czasem, a ten płynie nieubłaganie, najwyżej zwolni na moment. 

Szkoda, że ma tendencję zwalniania tylko w trudnych chwilach, a te radosne mijają tak szybko, jak piękno tulipana. Następna myśl sprowokowana tą kartą to, że chyba jest ona przytykiem do mojej gadatliwości, Zdecydowanie za dużo mówię, a o niektórych sprawach lepiej zachować milczenie. Eremita radzi, by każdy podjęty krok był rozważnym. Jest to dziewiąta karta, więc jest tu nuta zakończenia jakiegoś cyklu. Prowokuje to więc, aby uświadomić to, jaki jest dzień, jaka godzina i jaka to dla mnie epoka kończy się, a jaka zaczyna.

Pora wracać do pędzli i farb.
Do zobaczenia wkrótce!
cdn

Dotychczasowe posty na temat Drogi Artysty:
Droga Artysty wg Julii Cameron - # 06
Droga Artysty wg Julii Cameron - # 05
Droga Artysty wg Julii Cameron - # 04
Droga Artysty wg Julii Cameron - Dzień 03
Droga Artysty wg Julii Cameron - Dzień 02
Droga Artysty - metoda Julii Cameron - dzień 01

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz